ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ Π.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Δημοσιεύσεις (δεν θα δημοσιεύετε άρθρα σε αυτή την κατηγορία!)
- Δημοσιεύτηκε στις 17 Αυγούστου 2020
Αγαπητοί συνάδελφοι και συνεργάτες
Με τη λήξη της θητείας μου στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά, θα ήθελα μέσα από την καρδιά μου να σας απευθύνω ένα μεγάλο ευχαριστώ, για την αγαστή συνεργασία και για τη σχέση εμπιστοσύνης και αμοιβαίου σεβασμού που οικοδομήσαμε.
Ο αγώνας για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης είναι διαρκής κι απαιτεί εγρήγορση και κανέναν εφησυχασμό. Παρά τις αντιξοότητες, παρά τις χρόνιες παθογένειες, παρά τη μέγγενη των μνημονιακών χρόνων, τα τελευταία χρόνια έγιναν σημαντικά βήματα προόδου τόσο σε θεσμικό επίπεδο όσο και στη ζώσα εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Από το 2016 έως το 2020 στη Διεύθυνση και στις σχολικές μονάδες της Π.Ε. Πειραιά εδραιώθηκε η δημοκρατική λειτουργία, η δικαιοσύνη, η νομιμότητα, η διαφάνεια και η αμοιβαία εμπιστοσύνη. Ουδεμία
διάκριση πολιτική, θρησκευτική, πολιτιστική. κ. ά. δεν εμφιλοχώρησε στις αποφάσεις μας. Κανείς, βέβαια, δε δύναται να υποστηρίξει ότι όλα έγιναν τέλεια. Τηρουμένων των αναλογιών και στο μέτρο του εφικτού εκτιμώ πως, αξιοποιήθηκαν οι μέγιστες δυνατότητες προς όφελος των μαθητών, των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας γενικότερα.
Σε αυτή την προσπάθεια είχα την τιμή να συνεργαστώ με το εξαιρετικό προσωπικό της Διεύθυνσης Π.Ε. Πειραιά, το οποίο πολλές φορές ξεπέρασε κι αυτά τα ανθρώπινα όρια, όπως η Γραμματεία του ΠΥΣΠΕ, για να ανταπεξέλθει στις υπηρεσιακές ανάγκες. Μα πάνω από όλα, έδειξε σεβασμό και ανθρωπιά στο πρόβλημα του κάθε συναδέλφου εκπαιδευτικού, του γονιού, του πολίτη. Είμαι περήφανος που συνεργάστηκα μαζί τους.
Ξεχωριστή, όμως, συμβολή, θα έλεγα καθοριστική, είχαν τα στελέχη της εκπαίδευσης, οι Διευθυντές και οι Διευθύντριες, οι Προϊστάμενοι και οι Προϊστάμενες των σχολικών μονάδων, οι οποίοι εργάστηκαν με αυταπάρνηση και με πίστη στο έργο που τους έχει ανατεθεί. Προφανώς και δεν ισοπεδώνω την προσφορά του καθενός, γνωριζόμαστε πια κι όλοι καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν διαβαθμίσεις. Η συντριπτική πλειοψηφία, όμως, όχι μόνο άρθηκε στο ύψος των περιστάσεων, ξεπέρασε ακόμα και τον εαυτό της. Αυτά τα στελέχη εκπαίδευσης με εμπιστεύθηκαν στην εκλογή νέου Διευθυντή Εκπαίδευσης το Γενάρη του 2016, με ποσοστό 54%, μεταξύ επτά συνυποψηφίων. Πιστεύω ότι τίμησα την εμπιστοσύνη που μου επέδειξαν. Ήταν από τις πιο τιμητικές στιγμές της επαγγελματικής μου σταδιοδρομίας, μία στιγμή που θα με κάνει περήφανο παντοτινά.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ για τους πραγματικούς πρωταγωνιστές αυτής της προσπάθειας, τους μάχιμους εκπαιδευτικούς των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων, δημόσιων και ιδιωτικών, γενικής και ειδικής αγωγής, αυτούς τους ήρωες της καθημερινότητας της σχολικής τάξης. Οι άνθρωποι που υπήρξαν πρωτίστως δάσκαλοι και παιδαγωγοί, αλλά και στυλοβάτες μια κοινωνίας σε βαθιά κρίση, δημιουργώντας εστίες αλληλεγγύης, στηρίζοντας μαθητές και γονείς με τρόφιμα, ρούχα, σχολικά είδη, κοινωνικά φροντιστήρια, κλπ. Σε αυτούς τους εξαιρετικούς συναδέλφους υποκλίνομαι κι εύχομαι να υπήρξα χρήσιμος και δίκαιος.
Επίσης, πολύτιμοι συνεργάτες υπήρξαν και από τις υπόλοιπες εκπαιδευτικές δομές, το ΚΕΣΥ και το πρώην ΚΕΔΔΥ, το 6ο ΠΕΚΕΣ και τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, καθώς και οι πρώην Σχολικοί Σύμβουλοι. Όλοι και όλες εργαστήκαμε με υπευθυνότητα και σεβασμό στο ρόλο μας και στην αποστολή μας να στηρίξουμε τους μαθητές και τις οικογένειές τους.
Τιμώ κι ευχαριστώ πολύ τους συνδικαλιστικούς εκπρόσωπους της Διεύθυνσης ΠΕ Πειραιά, τα εκλεγμένα μέλη των Δ.Σ. των εκπαιδευτικών συνδικάτων, ιδιαίτερα τα μέλη του ΠΥΣΠΕ, αιρετά και μη αιρετά, που συνεργαστήκαμε μέσα από αντιθέσεις και συνθέσεις δημιουργικά. Ο αγώνας για την εκπαίδευση και για την κοινωνία συνεχίζεται κι είναι κοινός.
Τέλος, ευχαριστώ πολύ τους τοπικούς φορείς, τους Δημάρχους και τους συνεργάτες τους για θέματα Παιδείας, την Αντιπεριφέρεια Πειραιά και Νήσων, τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων, τις τοπικές αρχές της κρατικής δομής για την εποικοδομητική συνεργασία και για τη συναντίληψη στα θέματα της εκπαίδευσης.
Τα τέσσερα και πλέον έτη, 2016-2020, που είχα την τιμή να εργαστώ από τη θέση ευθύνης του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, μαζί με τους παραπάνω συνεργάτες, πετύχαμε πολλά. Κάποια εξ αυτών, σταχυολογώ, παρακάτω:
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
- Εφαρμόσαμε με επιτυχία τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση από το 2017-18 σε εννέα (9) από τους δεκατρείς (13) Δήμους και από το 2018-19 στο σύνολό τους, εντάσσοντας όλα τα παιδιά προσχολικής ηλικίας στα Νηπιαγωγεία, δημιουργώντας περισσότερες από ογδόντα (80) νέες θέσεις εργασίας.
- Λειτουργήσαμε ανελλιπώς, μετά από 16 χρόνια, για θεραπευτική κολύμβηση τη θερμαινόμενη πισίνα του 1ου Ειδικού Σχολείου Πειραιά, η οποία από το 2000 που κατασκευάστηκε εγκαινιάστηκε τρεις φορές και ποτέ δε λειτούργησε, ανοίγοντας τη χρήση της και για τα άλλα Ειδικά Σχολεία.
- Δημιουργήσαμε νέες οργανικές θέσεις σε όλη την ειδική αγωγή, νέα Τμήματα Ένταξης, αναβαθμίζοντας οργανικά και λειτουργικά όλα τα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία και τα Ειδικά Νηπιαγωγεία.
- Δημιουργήσαμε νέο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο στο Δήμο Νίκαιας-Αγ. Ι. Ρέντη, μεταφέροντας εκεί το πρώην ΠΙΚΠΑ Πειραιά, το οποίο βάδιζε ολοταχώς για κλείσιμο, μετά την έξωσή του από το κτίριο που στεγαζόταν.
- Μεταφέραμε το 2ο Ειδικό Σχολείο Πειραιά και το Ειδικό Σχολείο Σαλαμίνας σε νέα κτίρια, αναβαθμίζοντάς τα σε πολυθέσια.
- Εισηγηθήκαμε αποκλειστικά και μόνο προαγωγές και νέες οργανικές θέσεις τις σχολικές μονάδες γενικής αγωγής (Δημοτικά και Νηπιαγωγεία).
- Στελεχώσαμε έγκαιρα, σύμφωνα με το διαθέσιμο εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό τις σχολικές μονάδες, σπάζοντας το καθεστώς της υποστελέχωσης δεκαετιών, με τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία από την ημέρα του αγιασμού.
- Υλοποιήσαμε το πρόγραμμα «υιοθεσία ενός πλοίου» σε συνεργασία με την PROJECTCONNECTγια δεύτερη συνεχή χρονιά με μεγάλη επιτυχία.
- Εφαρμόσαμε κι επεκτείναμε το πρόγραμμα «σχολικά γεύματα» σε πέντε μεγάλους Δήμους, διανέμοντας καθημερινά περίπου 15.000 μερίδες φαγητού, στηρίζοντας μαθητές και οικογένειες.
- Εντάξαμε με επιτυχία τους προσφυγόπαιδες στην εκπαιδευτική διαδικασία, αρχικά σε ΔΥΕΠ κι έπειτα σε Τάξεις Υποδοχής, αντιμετωπίζοντας σθεναρά αντιδραστικούς κύκλους. Σταθήκαμε με θάρρος και παρρησία ακόμα και σε μηνύσεις και σε εισαγγελικές παραγγελίες, οι οποίες τέθηκαν όλες στο αρχείο.
- Υλοποιήσαμε έναν επιτυχημένο ευρύτατο κύκλο επιμορφωτικών βιωματικών εργαστηρίων μέσω των υπευθύνων των καινοτόμων δραστηριοτήτων για τους εκπαιδευτικούς της αρμοδιότητάς μας.
- Σε συνεργασία με το 6ο Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Αττικής υλοποιούμε πολιτιστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τον τίτλο: «Κύθηρα: Ιστορίες που Χτίζουν Γέφυρες», το οποίο ήδη ξεκίνησε από το 2019-2010, στις σχολικές μονάδες των Κυθήρων και Αντικυθήρων.
- Στηρίξαμε και συνδιαμορφώσαμε εκατοντάδες εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποίησαν οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων, μέσω των υπευθύνων των καινοτόμων δραστηριοτήτων.
- Συνδιοργανώσαμε με τη Β/θμια Εκπαίδευση Πειραιά, διαμέσου της ΟΕΣΑΔ και σε συνεργασία με τη ΓΓ Αθλητισμού, την Αντιπεριφέρεια Πειραιά και τους ΟΤΑ της περιοχής τη μεγαλύτερη αθλητική εκδήλωση που έχει γίνει ποτέ, τον «ΠΕΙΡΑΙ-ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ», με τη συμμετοχή χιλιάδων μαθητών κι εκατοντάδων εκπαιδευτικών για τρία συνεχόμενα έτη (2016-2019)
- Σε συνεργασία με τον ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ εφαρμόσαμε πρόγραμμα σίτισης, παροχή μικρογεύματος, μέσω των σχολικών κυλικείων σε ιδιαίτερα ευπαθείς οικονομικά οικογένειες.
- Ασκήσαμε συστηματικούς ελέγχους στα Ιδιωτικά Σχολεία με γνώμονα την εμπέδωση της νομιμότητας, με σεβασμό στο λειτούργημά τους, αλλά παράλληλα με πλήρη διαφύλαξη των δικαιωμάτων τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών.
- Δημιουργήσαμε νέες υποδομές στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, δίνοντας έμφαση στη χρήση των νέων τεχνολογιών:
- Ψηφιακό αρχείο: Η διακίνηση των εγγράφων εντός κι εκτός υπηρεσίας γίνεται σχεδόν αποκλειστικά με τη μορφή ηλεκτρονικών αρχείων κι αρχειοθετούνται σε εξωτερικό σκληρό δίσκο. Αντίστοιχη αρχειοθέτηση διενεργείται και στον προσωπικό ηλεκτρονικό φάκελο ενός εκάστου εργαζόμενου στο φορέα.
- Ηλεκτρονική υπογραφή: Από το 2017, με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης, όλα τα δημόσια Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία απέκτησαν και χρησιμοποιούν την ψηφιακή υπογραφή.
- Ψηφιακό πρωτόκολλο: Από τον Ιανουάριο του 2020 είναι διαθέσιμο, τόσο για τον πολίτη όσο και για τον εκπαιδευτικό, με χρήση κωδικών taxisnetκι άμεσης απόδοσης αριθμού πρωτοκόλλου.
- Ηλεκτρονικές πλατφόρμες υποβολής και επεξεργασίας αιτήσεων εκπαιδευτικών: Αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της άμεσης διακίνησης πληροφοριών και της επεξεργασίας των δεδομένων, αλλά και της διαφανούς και της χρηστής διοίκησης.
- Ψηφιοποίηση του αρχείου των αναπληρωτών και δημιουργία ατομικών φακέλων: Σκαναρίστηκαν χιλιάδες αρχεία για κάθε σχολικό έτος, ώστε να είναι άμεση και ασφαλής η πρόσβασή τους.
- Ψηφιοποίηση των οικονομικών αρχείων: με στόχο τη διευκόλυνση των συναδέλφων που αποχωρούν συνταξιοδοτούμενοι ψηφιοποίησαμε τις μισθολογικές καταστάσεις τουλάχιστον από το 2002 έως σήμερα.
- G-Cloud: Έγινε μεταφορά όλων των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Διεύθυνσης ΠΕ Πειραιά στο κυβερνητικό νέφος ( G-Cloud) της Κοινωνίας Της Πληροφορίας, ώστε να διασφαλιστούν στο μέγιστο βαθμό τα προσωπικά και τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των χρηστών (εκπαιδευτικοί και πολίτες).
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αποτέλεσμα των παραπάνω υπήρξε η τεράστια εξοικονόμηση πόρων (χαρτιού Α4, μελανιών εκτύπωσης, αγοράς και συντήρησης εκτυπωτικών μηχανών, κλπ). Είναι χαρακτηριστικό ότι, στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά για τρίτη συνεχόμενη χρονιά δεν υποβλήθηκε καμία παραγγελία Α4 στην Αυτοδιοικητική Περιφέρεια, όταν ετησίως απαιτούνταν περίπου 1.000 δεσμίδες Α4.
Αγαπητοί συνάδελφοι και συνεργάτες
Εύχομαι σε καθένα/μία από εσάς προσωπική και οικογενειακή ευτυχία. Ο αγώνας, όπως και το ταξίδι, συνεχίζεται…
Με εκτίμηση
Λεωνίδας Νίκας